Kako i zašto pisati recenzije, žalbe?



Recenzije nam umnogome pomažu prilikom procjene odabira željene usluge, proizvoda ili kompanije i brenda. Bilo da želimo rezenzirati određeni proizvod ili uslugu, ostaviti recenzije na banke, male poduzetničke obrte ili velike kompanije, važna je struktura recenzije. 

Pisanje recenzija pomaže drugim korisnicima prilikom procjene odabira, ali isto taka vama pomaže da bolje sagledate uslugu, proizvod ili cjelokupnu kompaniju čiji ste korisnik. Na isti način Vaša recenzija može pomoći kompaniji ili organizaciji da poboljša svoje usluge, dobije dodatne informacije o svojim zaposlenima i iste nagradi ili sankcioniše zbog nestručnog odnosa sa klijentima. 

84% ispitanika vjeruje u recenzije jednako koliko i svojim prijateljima, a 68% ispitanika često će donijeti odluku o kupovini / saradnji na osnovu ocjene recenzija. 

Ukoliko kompanija drži do svoga renomea i nastoji konstantno poboljšati svoje usluge ili proizvode, kroz rezencije imat će bolji uvid u svoje nedostatke ali i prednosti, na taj način, krajni korisnik, tj. VI, dobivate bolju uslugu. 

Iako korisnici češće imaju potrebu iznijeti žalbu usmjerenu na subjekt, a najčešće su usmjerene žalbe na osiguravajuća društva, žalbe na banke kao i žalbe na rad MKO, telekomunikacijski kompanija i sl. 

Sa druge strane, pozitivne recenzije u najvećem omjeru usmjerene su na hotelske usluge i druge smještajne jedinice kao i start-up projekte i male poduzetničke poduhvate. 

Savjeti za pisanje odličnih recenzija:

Ako ste se odlučili za pisanje recenzije, postoji veća vjerojatnost da će se objaviti ukoliko je kvalitetno napisana i na taj način pomažete drugim korisnicima za kvalitetniji i lakši izbor. Osim toga, pomoći ćete kompanijama i organizacijama da bolje sagledaju svoje poslovanje i isto dodatno unaprede.

Evo nekoliko savjeta:

Budite informativni i precizni: otkrijte relevantne i konkretne podatke o mjestu koje recenzirate i opišite što će drugi posjetitelji vjerojatno doživjeti. Istaknite posebnosti tog mjesta i pokušajte otkriti nešto jedinstveno i nepoznato. 

Budite autentični: u recenziji napišite svoje iskustvo i opišite mjesto i kvalitetu usluge. Nastojte pružiti što točnije informacije te spomenite i pozitivne i negativne strane.

Budite pristojni: vlasnici tvrtki često žele poboljšati uslugu pomoću povratnih informacija. Čak i ako ste frustrirani, neka vaša kritika svakako bude konstruktivna. Osim toga, izbjegavajte vulgaran jezik.

Pišite sa stilom: provjerite pravopis i gramatiku te izbjegavajte prekomjernu upotrebu velikih slova i interpunkcije. Jedan je odlomak općenito dovoljno dugačak za recenziju. 

Izbjegavajte osobne i profesionalne podatke: u recenzijama nemojte navoditi telefonske brojeve ni URL-ove drugih tvrtki. Nadalje, nemojte pisati recenzije o mjestima čiji ste bivši ili sadašnji zaposlenik.

Izbjegavajte općenite komentare: određene lokacije mogu postati predmet javne rasprave ili razgovora zbog nedavnih vijesti ili aktualnih događaja. Iako poštujemo i cijenimo vaše mišljenje, svrha lokalnih recenzija nije komentiranje društvenih ili političkih događaja. Forumi, kao što su blogovi ili društvene mreže, mnogo su prikladniji za takvu vrstu razgovora. 

Opišite svoj neposredni doživljaj mjesta jer kroz recenzije štedite svoje financije (novac) i vrijeme.

Podjelite svoje iskustvo u recenzijama i pratite recenzije drugih korisnika na sajtu svebanke.ba